Domov Kontakt
Spletne strani OMV
Spletne strani OMV
Spletne strani OMV
OMV www.omv.com/en Avstrija www.omv.at/de-at Bolgarija www.omv.bg/bg-bg Češka www.omv.cz/cs-cz Nemčija www.omv.de/de-de Madžarska www.omv.hu/hu-hu Norveška www.omv.no/no-no Nova Zelandija www.omv.nz/en-nz Romunija www.omv.ro/ro-ro Srbija www.omv.co.rs/sr-rs Rusija www.omv.ru/ru-ru Slovaška www.omv.sk/sk-sk Tunizija www.omv.tn/ar-tn Turčiji www.omv.com.tr United Arab Emirates www.omv.ae/en-ae
Spletne strani OMV Gas
OMV Gas www.omv-gas.com Avstrija www.omv-gas.at Nemčija www.omv-gas.de Madžarska www.omv-gas.hu Nizozemska www.omv-gas.nl
Spletne strani Borealis
Skupina Borealis www.borealisgroup.com
Zapri

Avtomobil pozimi

Vožnja pozimi od voznika zahteva, da ustrezno opremi svoje vozilo in način vožnje prilagodi razmeram na cesti. Preverite, ali ste zares pripravljeni na zimske razmere.

Za zimo pripravljen avtomobil ima:

  • zimske pnevmatike oziroma vsaj snežne verige;
  • preverjen akumulator;
  • zimsko čistilo za stekla (do temperature minus 25 stopinj Celzija) OMV Caristal;
  • rezervno tekočino za čiščenje stekel v prtljažniku;
  • v rezervoarju gorivo, ki zagotavlja maksimalno zmogljivost motorja, podaljšuje njegovo življenjsko dobo, ga čisti in ščiti ter – kar je pomembno pri dizelskem gorivu – omogoča popolno zanesljivost v vseh zimskih razmerah, tudi pri ekstremno nizkih temperaturah vse do minus 40 stopinj Celzija*; takšni gorivi sta OMV MaxxMotion 100plus** in OMV MaxxMotion Diesel***.

"Pri nizkih temperaturah se v dizelskem gorivu pojavijo parafinski kristali, ki zamašijo filter za gorivo. Gorivo tako ne doseže več motorja, ki se ustavi", pojasnjuje Sebastjan Plevnjak, novinar Avto Magazina in edini slovenski član žirije izbora za evropski avto leta. Dizelska goriva z nizkimi vrednostmi motnišča, torej temperature, pri kateri se začnejo tvoriti parafinski kristali, in z nizkimi vrednostmi filtrirnosti CFPP imajo odlične lastnosti za zimsko uporabo. Pri gorivu OMV MaxxMotion Diesel, ki ima CFPP-vrednost minus 40 stopinj Celzija, vam za zanesljivo delovanje vašega vozila tudi v najostrejši zimi ni treba skrbeti.

  • delujoča svetila;
  • dovolj motornega olja in hladilne tekočine;
  • strgalo za led in metlico za sneg z daljšim ročajem na stalnem mestu; ne pozabite: sneg in led morate očistiti tako s stekel kot luči, pa tudi s strehe, saj to zapoveduje zakon;
  • brezhibne brisalce, ki jih ob postanku dvignite, da ne primrznejo;
  • zložljivo lopato;
  • sončna očala, saj je vožnja po zasneženi pokrajini z njimi lažja;
  • baterijsko svetilko;
  • gumijaste dele ustrezno pripravljene z glicerinskim mazilom, da ne bodo primrznili;
  • plastično korito v prtljažniku in gumijaste predpražnike.

Za primer nesreče, zastoja, okvare … imejte v avtomobilu vedno še:

  • toplo odejo,
  • dodatne rokavice,
  • dodatno oblačilo,
  • kakšen prigrizek in pijačo,
  • igračo za otroka,
  • polnilni kabel za telefon.

Če nimate garaže, vam bo pozimi zelo prav prišlo tudi pregrinjalo, ki diha, da se pod njim ne nabira vlaga. Tako se boste izognili zamrznjenim steklom in napornemu strganju vsako jutro, ki steklom zagotovo ne prija – vam pa tudi ne.

* Minus 40 stopinj Celzija je vrednost CFPP, izmerjena v skladu s standardom EN 590. Prednosti se lahko razlikujejo glede na vozilo, način vožnje in tehnično stanje motorja ter se nanašajo na primerljivo gorivo, ki izpolnjuje minimalne lokalne zahteve po standardu EN 590. 

** Zmogljivost in učinkovitost zgorevanja sta izboljšani zaradi višjega oktanskega števila (min. 100 RON) ter učinka čiščenja sesalnih ventilov. Prednosti se lahko razlikujejo glede na vozilo, način vožnje in tehnično stanje motorja ter se nanašajo na primerljivo gorivo, ki izpolnjuje minimalne lokalne zahteve po standardu EN 228. Rezultate testiranj goriva MaxxMotion 100plus je dokazala organizacija TÜV Austria Automotive. 

*** Prednosti so odvisne od vozila, načina vožnje in tehničnega stanja motorja ter se nanašajo na primerjavo z gorivom, ki je skladno z najnižjimi lokalnimi zahtevami po standardu EN 590. Preizkusne rezultate za gorivo OMV MaxxMotion Diesel je potrdilo podjetje TÜV Austria. 

  • Ne počnite tega na mestu v prostem teku, saj avtomobil tedaj proizvaja minimalno odvečne energije v obliki toplote (mimogrede, tak način ogrevanja je tudi prepovedan).
  • Speljite takoj, ko ostrgate stekla.
  • Prvih nekaj kilometrov vozite previdno in z manj vrtljaji.
  • Vključeno imejte samodejno klimatsko napravo.
  • Idealna temperatura, ob kateri med vožnjo ne boste postali zaspani, je 21 ali 22 stopinj Celzija.
  • Če boste med ogrevanjem vozila na klimatski napravi nastavili višjo temperaturo, s tem ne boste storili prav nič, prav gotovo pa ne boste prej ogreli notranjosti avtomobila.

  • Ne vozite v debeli bundi – otežuje gibanje.
  • Ne vozite v rokavicah – drsijo, če niso prirejene za vožnjo.
  • Ne vozite s kapo – ovira pogled.
  • Ne vozite v težkih čevljih z debelimi podplati – v njih je težko oceniti silo na pedalu za zavoro oziroma plin, hkrati pa hitro zdrsnejo s pedala, posebno z zavornega.

  • Preverite prometne informacije in prilagodite pot oziroma se od doma odpravite prej, da ne boste hiteli.
  • V primeru zastoja razmislite o alternativni poti.
  • Temeljito očistite stekla, da boste imeli neoviran pogled na cesto.
  • Preverite delovanje luči.
  • Dotočite tekočino za pranje stekel, ki je primerna za nizke temperature.
  • Slecite se.

  • Tekoče, brez odločnih zaviranj ali silovitih pospeševanj, da ne pride do izgube oprijema, ki vodi do zdrsa.
  • Zavirajte, pospešujte in zavijajte nežno.
  • Počasneje obračajte volan.
  • Speljujte počasneje, z enakomernim dodajanjem plina.
  • Opazujte in predvidevajte dogajanje v prometu.
  • Upoštevajte možnost, da imajo težave lahko tudi drugi udeleženci v prometu. Tako vas padec pešca na poledenelem prehodu ali nasproti vozeče vozilo, ki se zaradi slabo splužene ceste znajde na vašem voznem pasu, ne bosta nevarno presenetila.
  • Na ravnem in varnem delu ceste z zaviranjem preverite oprijem pnevmatik, da boste dobili občutek in bolje ocenili zavorno pot.
  • Dve sekundi razdalje do spredaj vozečega avtomobila na snegu in ledu nista dovolj, zato povečajte varnostno razdaljo.
  • Če je vidljivost slaba, naj bo varnostna razdalja še nekoliko daljša.
  • Pred zavojem postopoma zmanjšujte hitrost, ko začutite, da so prednje pnevmatike našle oprijem, v zavoj vstopajte počasi in potem postopno dodajajte plin.
  • Avtomobilu dajte nekaj več časa, da se odzove.
  • Volana ne popravljajte sunkovito.
  • Pri vzponu je pomembno začeti odločno, vzdrževati hitrost ter ne pospeševati in upočasnjevati (če to ni res nujno), saj je speljati v hrib v snegu precej težje.
  • Pri vožnji navzdol bodite pozorni na prednja kolesa, in če začutite, da izgubljajo oprijem, zapeljite z zglajene podlage ali celo ob rob ceste in poskusite najti boljši oprijem na robu ali bankini vsaj z eno stranjo avtomobila.
  • Pri vožnji navzdol pred zaviranjem s pedalom najprej izkoristite zavorni učinek motorja, nato pa zavirajte čim nežneje, da kolesa ne izgubijo oprijema.

  • Ko obstanete v snegu, ne obremenjujte sklopke in pogona z vrtenjem koles v prazno.
  • Izklopite sistem za nadzor oprijema TCS oziroma ASR (stikalo ima ikono avtomobila z dvema vijugama pod njim), počasi dodajte plin in poskušajte speljati v drugi prestavi. Pri samodejnem menjalniku poiščite program za zimsko vožnjo.
  • Poskusite s tehniko nihanja in najprej zapeljite nekoliko vzvratno ter nato še naprej. Pri ponovitvah tega manevra bo avto dobil zagon in šele potem lahko poskusite nekoliko odločneje pritisniti na pedal za plin. Pri tem lahko poskusite tudi obračati volan levo in desno, da pomagate prednjim kolesom najti boljši oprijem zunaj zglajenih kolesnic.

  • Na poledeneli ali sneženi podlagi se zavorna pot občutno podaljša.
  • Pnevmatike na takem cestišču nimajo več čvrstega stika s cesto.
  • Avto se na ukaze z volana odziva drugače, kot ste navajeni.
  • Na mokri cesti zmanjšajte hitrost na 70 odstotkov dovoljene.
  • Na zasneženi cesti zmanjšajte hitrost najmanj na 50 odstotkov dovoljene.

  • Prilagodite hitrost, ko vozite z njim.
  • Dvakrat preverite, če je dobro pritrjen in zaprt.
  • Zavedajte se dodatne višine in bodite pazljivi v garažah in pod nadvozi.
  • Kovček pomeni dodatno težo in povečuje zračni upor, kar povečuje porabo, zato ga odstranite, ko ga ne potrebujete več

* Minus 40 stopinj Celzija je vrednost CFPP, izmerjena v skladu s standardom EN 590. Prednosti se lahko razlikujejo glede na vozilo, način vožnje in tehnično stanje motorja ter se nanašajo na primerljivo gorivo, ki izpolnjuje minimalne lokalne zahteve po standardu EN 590. 

** Zmogljivost in učinkovitost zgorevanja sta izboljšani zaradi višjega oktanskega števila (min. 100 RON) ter učinka čiščenja sesalnih ventilov. Prednosti se lahko razlikujejo glede na vozilo, način vožnje in tehnično stanje motorja ter se nanašajo na primerljivo gorivo, ki izpolnjuje minimalne lokalne zahteve po standardu EN 228. Rezultate testiranj goriva MaxxMotion 100plus je dokazala organizacija TÜV Austria Automotive. 

*** Prednosti so odvisne od vozila, načina vožnje in tehničnega stanja motorja ter se nanašajo na primerjavo z gorivom, ki je skladno z najnižjimi lokalnimi zahtevami po standardu EN 590. Preizkusne rezultate za gorivo OMV MaxxMotion Diesel je potrdilo podjetje TÜV Austria. 

Iskalnik bencinskih servisov

Iskalnik motornih olj